شايد شما هم شنيده باشيد كه ميگويند طبق آمار قم فاسدترين شهر از لحاظ مفاسد اجتماعي باشد. نكتهاي كه نوريزاد به عنوان يك مؤيد براي حرفهايش آورده بود. و اين مطلبي است كه گويا بسياري از مردم شنيده و پذيرفتهاند.
ما هر چه گشتيم منبع اصلي اين خبر را پيدا نكرديم تا به عنوان يك مرجع براي مطلبمان داشته باشيم، اما بنا را بر ضرب المثل «تا نباشد چيزكي، مردم نباشد چيزها» ميگذاريم و چند نكته را در رابطه با اينكه چگونه مذهبيترين شهرها، فاسدترين آنهاست، متذكر ميشويم. ابتدا در اين رابطه مطلب نوريزاد كه با جستجوي من براي دسترسي به منبع اين خبر، همه مطالب به آن منتهي ميشد را بخوانيم:« چرا باید شهر مقدس قم ، با وجود این همه روحانی و مرجع تقلید ومراکز علمی و زیارتگاه های معتبر، طبق آمارهای رسمی کشوری ، اول رتبه را درمفاسد اجتماعی داشته باشد.» البته دوستي نيزي لينكي از يك سايت خبري در همين رابطهها برايم ارسال كرد: تهران,قم ,سمنان؛بالاترین آمارفراردختران.
شايد علي الظاهر اين خبر درست باشد اما مشكلي كه در اخبار ما وجود دارد و منجر به دروغ و تخريب ميشود، نگاه يك وجهي به آمار و اخبار است. يعني قسمتي از حقيقت را گفتن كه خود نوعي دروغ است.
اول اينكه چگونه ممكن است شهري مثل تهران با جمعيت چندين برابري نسبت به قم داراي آمار بيشتري باشد؟ قاعدتاً بايد تك تك افراد شهر قم فاسد باشند تا بتوانند آمارشان نسبت به تهران بيشتر باشد!

قم مذهبيترين شهر و مومنانهترين فضا را دارد.
دوم اينكه به جز اينكه تناقض مذهبيترين با فاسدترين را داريم، اين خود ميتواند مهمترين دليل براي بالا بودن اين آمار دروغين است. به اين شكل كه كوچكترين حركت غيراسلامي باعث شكايت و اعتراض ميشود. يعني مثلاض با يك نگاه در قم به خاطر شدت علاقه مردم به قوانين ديني و پايبندي آنها ممكن است به شكايت بيانجامد ولي چنين حركتي در تهران نه تنها خلاف نيست عادي و شايد حتي لازم باشد!! در حقيقت اينگونه آمار بر اساس تعداد شكايات مطمئناً منتشر ميشود كه با توجه به ميزان حساسيت و غيرت متفاوت خواهد بود. حال ميزان درست بودن و سرانجام آن كه آيا حقي پايع شده يا نه، بحث ديگري است.
سوم اينكه با نگاهي به نقشه ايران و راهها به خوبي واقف خواهيد بود كه قم نقش يك شاهراه مواصلاتي را در ايران بازي ميكند و محل عبور و مرور قشرهاي مختلف است. شاهد اين مدعا سفر به قم در ايام شلوغي است.
چهارم اينكه قم در حقيقت مهاجرپذيرترين شهر است. تا آنجا كه حتي مناطقي در قم معروف به قوميتهاي مختلف است. و اين موضوع كه جمعيت اصلي شهر قم بسيار اندكتر اين اين حرفهاست.
پنجم گزارشاتي است كه نيروي انتظامي براي دستگيري باندهايي از زنان بدكاره كه سازماندهي شده به قم آورده شدهاند. فكر ميكنم ابتدا بايد به اينگونه آمار متمسك شد.
ششم اينكه مدتي قبلتر گزارشي از تلاش دشمنان براي كثيف و غير قاب تحملتر كردن شهرهاي مذهبي مثل كربلا، نجف و … منتشر شد كه مطمئناً قم يكي از مهمترين محورهاي آن بوده است.
هفتم اينكه كدام عقل سليمي ميپذيرد كه كسي به طور عادي و طبيعي شهري مثل قم را در حالت يكسان براي زندگي غيرمذهبي انتخاب بكند. با توجه به دو مؤلفه بسيار مهم حساسيت بسيار بالا نسبت به رفتارهاي غير ديني در قم كه مانع از يك زندگي غير مذهبي راحت و بدون دغدغه و مهمتر از آن بدي بسيار آب و هوا كه در تابستان و زمستان زندگي را تا حدودي غيرممكن ميكند؟
هشتم اينكه قم به عنوان شهر فهتاد ملت شناخته ميشود. با آداب و روسوم مختلف از سراسر جهان، به دليل وجود مراكز جهاني براي علوم ديني كه حتي در اين ميان افرادي تحت اين پوشش براي جاسوسي و خرابكاري فرستاده ميشوند.
در آخر البته اين نكته حاثز اهميت است كه هرچند همه اين موارد دلايل محكمي براي ناگريز بودن تحمل فسادهاي احتمالي در يك شهر مثل قم ميباشد ولي به نظر ميرسد همين مقدار هم با وجود زحمات و نفسهاي روحانيون معزز به شكلي غيرقابل قبول است. هرچند كه شايد اين نكته هم به ذهن متبادر شود كه حتي حضرت امير سلام الله عليه هم تنوانستند مردم را آنچنان كه بايد به هدايت رهنمون شوند. و نبايد فراموش كرد احاديثي كه درباره قم و باز شدن درب بهشت از آن و بودن نگين بيبديلي مثل حرم حضرت معصومه سلام الله عليها و ابدان مراجع و عرفا و شهدايي بي مانند در قم كه خود نگاهباني قدرتمند در آن است.
و ني با توجه به نبود منبع درستي براي اين خبر، چنين آماري فقط از دشمنان اسلام قابل انتشار است و متاسفانه تكرار آن توسط عدهاي بدون دقت و توجه. دشمناني كه از هر روشي براي زمين زدن اسلام استفاده ميكنند.
پينوشتـ…………………………………………………………….
نكات ديگري هم هست كه اگر به نظر شما داراي اهميت بسيار است اضافه كنيد.

در مورد آن لینک مربوط به آمار دختران فراری باید عرض کنم این آمار توسط دفتر امور اجتماعی وزارت کشور ارائه شده پس صحت آمار آنهم توسط یک نهاد بسیار محافظه کار مورد تاییده …
اما در مورد تحلیل آمار نظرات مختلفه …
———————————————-
بله… من خودم لينك را گذاشتم و آن را خواندهام
هر چند معناي محافظه كار را در اين ميان نفهميدم.
بايد گفت تنها آماري كه من پيدا كردم در اين رابطه همين مورد بود كه
نياز به تحليل داشت
توسط: ali در سپتامبر 6, 2008
در 9:55
سلام
اشتباه شما اینجاست که گویا حواست نبوده این آمار به نسبت جمعیت شهر ها بیان میشه نه به صورت تعداد. و وقتی ایینجوری باشه، نمی تونی به این استناد کنی که جمعیت قم خیلی کمتر از جمعیت تهرانه پس آمار صحت نداره. چند بند دیگه از مطلب هم به همین دلیل فاقد اعتباره.
دیگه اینکه اساسا در شهرهای مذهبی، به خاطر جو اجتماعی و فشار هایی که خودت هم گفتی مردم بیشتر به رفتار پنهانی رو می آرن. در تهران هر کسی تقریبا هر غلطی دلش بخواهد می تونه بکنه با هر ظاهر و قیافه ای. ولی در شهری مثل قم، افراد مجبورن ظاهرشون رو موجه جلوه بدن (و همین غلط انداز میشه که چه طور با این جو ظاهری مذهبی این آمار ها صحت داره ) ولی به تبع، همین فشارها تاثیرات خودش رو در جاهای دیگه میگذاره. کامنت علی هم قابل تامله .
————————————————–
سلام
واقعا از شما بعيد مي دانستم
كدام آمار… حتي شما هم نمي توانيد آماري را ذكر كنيد كه حالا بخواهيد بگويد بر اساس نسبت است يا نيست. اين اشتباه اول شما.
بعد اينكه هر چند كه ديگر اين روزها رفتار پنهاني را چندان مورد استقبال نمي دانم و كسي مانعي براي خود نمي بيند تا رو رفتارهاي پنهاني بياورد اما همه مجبور اين چنيني نيستند. چرا واقعيت را كتمان كنيم؟ مگر چند درصد به چنين چيزي مجبور هستند اين روزها… وقتي شرايط مشابه و بهتري در شهر ديگر باشد كه نيازي به موجه نشان دادن نباشد؟
در هر صورت شدت حساسيت را در قم نمي شود انكار كرد و اين مبنا و معيار مهمي است…
به هر حال خوب است كه سريع موضع نگيريم.
توسط: محمد علی در سپتامبر 7, 2008
در 12:47
«در تهران هر کسی تقریبا هر غلطی دلش بخواهد می تونه بکنه» و عملاً غلط حساب نمیشه و توی آمار هم نمیره.
تازه اگر هم بهش بگی: «چرا»؟! طلبکار هم میشه. شهدای امر به معروف که حتماً یادتون هست؟
توسط: حسین در سپتامبر 7, 2008
در 1:36
@ علی :
بزار به حاج مهدی بگم چطور پشت سر شهر اخلاقشون حرف زدی ! تا حالت رو بگیره ! تهران هر کی هر غلطی که بخواد می تونه بکنه ؟! باشه تا یه دفع با حاج امیرمهدی گیرت بیاریم !
@ فانی :
با مطلبتان تا حدی موافقم . اما نوشته علی هم به نظرم منطقی است .
توسط: حسین در سپتامبر 7, 2008
در 2:09
سلام دقيقا كه نه اما ته حدود زيادي با شما موافقم
—————————————
سلام
باز اين بهتر از حسين بود!
توسط: قنبيت در سپتامبر 7, 2008
در 2:14
سلام. قم هر ساله چندین میلیون نفر زائر رو پذیرایی میکنه ، همین نیمه شعبان نزدیک به دو میلیون زائر وارد قم شدند ، مسلماً کلی خلاف صورت میگیره که همه اش به پای قم نوشته میشه ، و نمیدونن که عده ای سودجو چون میدونن این گونه شهرها سالانه چقدر مسافر و زائر رو پذیرا هستش ، به قم می آیند تا با جیب بری ، دزدی ، ادم ربایی و … به اهداف کثیف خودشون برسن. خب این باعث میشه که توی قسمتی خاصی از زمان این آمار افزایش پیدا کنه، در ضمن با این حرفم اصلا منظورم بر توجیح کردن این امار نیست،چون این امار رو اصلا قبول ندارم چون دلیلی بر درست بودن این مدرک تا به حال ندیدم.
—————————————-
سلام
واقعا هيچ آماري نيست… بيشتر يك شايعه است
توسط: دلسوخته در سپتامبر 7, 2008
در 6:42
شما شهری را تصور کنید که در آن نه سینما هست نه فرهنگسرا نه پارک نه در آن کنسرت برگزار میشود( پاپ هم نه بلکه سنتی) نه تئاتر اجرا میشود نه آب درست و حسابی دارد نه هوای مطبوعی زمستانش سرد است و تابستانش داغ . (البته من اهل قم نیستم و هرگز حتی یک روز هم در این شهر نزیسته ام و اینها البته به جز آب تلخ هوای بد که تجربه شخصی ام است از شنیده هایم است ) طبعا زندگی در چنین شهری به شکنجه شبیه تر است تا زندگی .
یک نکته قابل توجه شما : ماشا الله شمس الواعظین : روزنامه عصر آزادگان در قم روزی 14 هزار نسخه میفروخت .
—————————————————-
مشكل ما هميشه با همين شنيده هاست
اين مطلب هم درباره همين شنيده هاست كه دروغي بيش نيست
و مشكل بعدي با عوام الناسي كه با هر شنيده اي معامله تحقيق مي شود
باز هم متاسفانه
توسط: حبیب در سپتامبر 7, 2008
در 9:59
سلام برادر گرامی……
خدا اجرت دهد.
————————————-
سلام
ممنون.. از نظراتت هم اي كاش بهره مند مي شدم
توسط: رحمان در سپتامبر 7, 2008
در 10:19
اول خود مذهب توليد كننده فساد است . تجاوز مرد به مرد در قم افتخار حساب مي شود ( البته در همه ايران هم ) از قديم هم اينطور بوده است . نه قم خوبه نه كاشون لعنت به هر دوتاشون. تو تهرون به دشواري ميتواني يك خانم آنكاره پيدا كني تو قم برو هركي چادرش پشت و دوست خودشه.
توسط: حسن تركه در سپتامبر 7, 2008
در 11:22
چه طرز صحبته؟
اون وقت می گن چرا میگی ترک …
توسط: علی فارسه در مه 12, 2010
در 12:58
منظورم از محافظه کار اینه که اکثر نهادهای دولتی تمایلی ندارند آمارهایی ارائه کنند که به قولی تبلیغ علیه نظام و خدشه دار کردن عملکرد نظام تلقی بشه و یه رویه احتیاط آمیز دارن …
اما بحث اینه که اگه مشکلی هست که قطعا هیچ شهری بدون مشکل نیست نباید نادیده انگاشته بشه چون حل کردن مشکل بدون شناخت مشکل امکانپذیر نیست
مثل این میمونه که بیماری سرطانی هست که خودش باور نداره سرطان داره هرچه پزشک بهش میگه سرطان داری قبول نمیکنه پس این بیمار دنبال درمان بیماری نمیره و نتیجه کار مشخصه …
تحلیلت رو خلاصه خوندم بعدا کامل میخونم سر فرصت نظر میدم
توسط: ali در سپتامبر 7, 2008
در 2:34
فقط یک نکته اگه واقعا دنبال این هستین که مطمئن بشین همچین آماری رسمی هستش یه سر به دفتر امور اجتماعی وزارت کشور در خیابان فاطمی بزنید بگید برای یه تحقیق مثلا دانشجویی نیاز دارید و صحت آمار رو ازشون جویا بشین ولی وقتی یه خبرگزاری استناد کرده به وزارت کشور بعید میدونم شایعه باشه
توسط: ali در سپتامبر 7, 2008
در 2:38
در مورد این بحث فعلا صحبتی ندارم، اما این عکسی که گذاشتید خیلی عکس تمیزیه.
توسط: کوثر در سپتامبر 7, 2008
در 2:48
سلام
ببین آقا مهدی، شما خودت میگی توی قم حساسیت زیادی هست، بعد میگی کدوم اجبار. توی تهران ساده تره بد حجابی یا توی قم؟ توی کدوم شهر مردم برخورد تندتری با طرف می کنن؟
حالا از طرف دیگه مگه افراد میتونن به این سادگی شهرشون رو عوض کنن که برن به جایی که راحت بتونن غلطهاشون رو سامان!! بدن؟ نه. هزار تا دلیل وجود داره که طرف توی شهر مادریش بمونه.
در هر صورت، این آمار ذکر شده تنها آمار موجود نیست. در این خصوص یکی از شماره های زیگزاگ هم مطالب جالبی داشت.
توسط: محمد علی در سپتامبر 7, 2008
در 7:39
با سلام و تشکر از زحمات شما
خوشحال می شم به این وبلاگ هم سری بزنید:
http://bijiromavajeb.blogfa.com/
این وبلاگ حاوی پیشنهاداتی برای بهبود و پیشرفت ایران می باشد و فکر می کنم با کمک شما دوستان و نظرات تان این پیشنهادات کامل تر و در راستای اهداف انقلاب اسلامیمان پیش رود
والسلام
مهندس حسین حمیدی اصفهانی
توسط: مهندس حسین حمیدی اصفهانی در سپتامبر 7, 2008
در 9:48
يكي از دلايلي كه در چند دهه اخير رعايت نشده بي توجهي به آباداني و پيشرفت شهر قم از سوي دولتها و مهاجر پذيري گسترده آن بوده كه در كنار ساير عوامل واقعي و تبليغي تاثير منفي در برداشت ها از اين شهر داشته …………….
با مطلب » اجابت دعاي مخصوص اقاي قرائتي » به روزم.
توسط: موسوي در سپتامبر 8, 2008
در 11:38
درمورد وضعیت فساد وفحشا درقم واینکه بالاترین میزان فساد وفحشا – بالاترین میزان خیانت همسران – بالاترین میزان افسردگی جوانان – بالاترین میزان خودکشی دختران – بالاترین میزان چاقوکشی – بالاترین میزان نزاعهای خیابانی – بالاترین میزان سقط جنین – دومین امارطلاق – دومین رده ایدز – بالاترین میزان مصرف کراک وتریاک – دومین میزان دخترانفراری همه وهمه درقم وجو د دارد واین واقعیتی انکار ناپذیر است. که علت اصلی آن جو به شدت بسته وخفقان مذهبی . .فوررنگتیره وعزاداری دایم مردم ان است.تمام این امارها بطورمستند دراینترنت وجوددارد.
ضمنا اخیرا یک مقاله با عنوان<> والبته با تیترهای دیگر… بطور بسیار گسترده وحتی علاوه برفارسی به زبانهای عربی وانگلیسی منتشرشده است .وجز پرببینده ترین مطالب بوده ( می توانید با جستجوی واژه فساد وفحشا درقم در اینترنت پی به اهمیت مطلب ببرید ) این مطلب که طی3-2 ماه گذشته درصدهاسایت منتشر شده بطورکاملامستند وضعیت واقعی امروز قم را افشا کرده است.
توصیه میکنم این مطلب را حتی اگر ازخواندن آن عصبانی مشوید بادقت بخوانید وتحلیل خود رابگویید.
….
———————————-
ما كه هر چه گشتيم چيزي پيدا نكرديم. يعني خزعبلات و تهمت ها بسيار بود اما هيچ منبع رسمي و يا حداقل دليل و مدرك و شاهدي نديدم. هر چند كه در بالا براي همين ميزان هم توضيح داديم.
در هر صورت به نظر مي رسد اينگونه كامنت گذاشتن كه ناشي از عصبانيت ارزش هيچگونه توجه ندارد…
توسط: هموطن در سپتامبر 12, 2008
در 4:03
معلومه کی عصبانیه؟ شما حتی جرات نکردید آدرس مقاله رو بگزارید و ا ون رو پاک کردید! … ولی بدانید که حقیقت در معرض دید همگان است وپاک نمی شود.
http://….aspx
—————————————————
باز هم آن را پاك ميكنم چون هيچ مدركي در آن ارائه نشده و جز توهين چيزي نيست. خيلي متاسفم كه براي رسيدن به اهداف كثيفتان متوسل به هر چيزيميشويد. مطمئن باشيد كساني كه مرا ميشناسد به خوبي ميدانند از انتشار نظر مخالف هيچ ابائي ندارم اما هميشه مخال حرف بي منطق و دليل بودم
توسط: هموطن در سپتامبر 12, 2008
در 3:27
حرفي که نوري زاد بزنه خوب معلومه درسته. چون ايشان آدم درستيه!
اينکه اين حرف مسخره است، کاملاً معلومه، اما تيتر شما به نوعي است که گويا تأييد کننده اين حرف مسخره هستيد. اين در حالي که بسياري افراد متن را نميخوانند و چونان بقال نقال هستند که تيتر را در همه جا نقل ميکنند. نوري زاد خود امامان را هم قبول ندارد.
اما آن پسر بچه که گفته مذهب فساد ميآورد نه مذهب را فهميده و نه حرف مارکس را. و اصولاً مطلب مارکس را نخوانده بلکه اين مطلب را ديده و چون باشيطان درونش همنوا بوده نقالي کرده است.
توسط: حسين علي در سپتامبر 19, 2008
در 4:27
حرفي که نوري زاد بزنه خوب معلومه درسته. چون ايشان آدم درستيه!
اينکه اين حرف مسخره است، کاملاً معلومه، اما تيتر شما به نوعي است که گويا تأييد کننده اين حرف مسخره هستيد. اين در حالي که بسياري افراد متن را نميخوانند و چونان بقال نقال هستند که تيتر را در همه جا نقل ميکنند. نوري زاد خود امامان را هم قبول ندارد.
اما آن پسر بچه که گفته مذهب فساد ميآورد نه مذهب را فهميده و نه حرف مارکس را. و اصولاً مطلب مارکس را نخوانده بلکه اين مطلب را ديده و چون باشيطان درونش همنوا بوده نقالي کرده است.
توسط: حسين زاهدي پور در سپتامبر 19, 2008
در 4:28
همچنان شما در جهل خود غوطه ورید و از آنجا که به همه چیز با تعصب و کور و کر نگاه می کنید هیچ چیز جز آنچه می خواهید نمیبینید. بالاترین آمار فسار بر اساس آمار رسمی نیروی انتطامی جمهوری اسلامی چند سال متوالی مربوط به قم بود. اولا منظور درصد است نه تعدادکه شما گفته اید جمعیت تهران بیشتر است. ثانیا منظور فساد شدید و منکرات از جمله مساپل جنسی بوده نه صرفا یک بی حجابی شما اگر با یک شهر کوچک مذهبی مانند کاشان هم ارتباطات فامیلی هرچند دور داشته باشید این را به عینه خواهید دید پنبه را از گوش در بیاورید و حقیقت را بپذیرید
توسط: کامیار اینانلو در نوامبر 9, 2008
در 11:26
ما که درقم زندگی کردیم این چیزها راندیدیم شایدشما که زندگی نکردید دیدید.جالب تر ازهمه اون آقایی که میگه: شما شهری را تصور کنید که در آن نه سینما هست نه فرهنگسرا نه پارک نه در آن کنسرت برگزار میشود( پاپ هم نه بلکه سنتی) نه تئاتر اجرا میشود!!! خودش هم می گوید:(البته من اهل قم نیستم و هرگز حتی یک روز هم در این شهر نزیسته ام و اینها البته به جز آب تلخ هوای بد که تجربه شخصی ام است از شنیده هایم است )
توسط: ارش در نوامبر 12, 2008
در 5:04
واسه همتون متاسفم که وقتتونو گذاشتین که اراجیف بار هم کنین بشینین یه فکری کنین از این بدبختی ها خلاص شیم نه اینکه شهر به شهر به هم بپریم مثل قوم مغول….
توسط: بهار در ژانویه 8, 2009
در 1:36
آهای آهای یکی بیاد یه شعر تازه تر بگه…………………
توسط: بهار در ژانویه 8, 2009
در 1:43
سلام
کدوم آدم جاهل ونادانی درباره قم اینطور گفته وکدوم آدم جاهلتر ونادانتری گوش کرده و باورهم کرده
کی گفته قم پارک نداره؟
کی گفته سینما نداره؟
اصلا تو که قم رو نمیشناسی حق نداری دربارش اینطوری نظر بدی
اگر بی توجهی های دولت های قبل به قم نبود الآن تو جرات نداشتی اینطوری درباره قم حرف بزنی
میدونستید قم با اینکه از نظر جمعیت هشتمین شهر بزرگ ایرانه ویک کلانشهر به حساب میاد با یک ملیون جمعیت ولی تا قبل از دولت نهم کمترین سرانه شهرداری رو بابت هر شهروند در کشور داشت
حالا با زحمات زیاد دولت شاهد عمران و آبادانی قم هستیم با پرژه هایی از قبیل:
1-اولین پرژه مونوریل کشور
2-میدان بزرگ امام خمینی
3-تونل بزرگ عوار یاسر
4-هتل های بزرگ نرگس1که 26طبقه داره و یادگار امام که 22طبقست
5-ورزشگاه 15هزار نفری یادگار امام و تیم قدرتمند صبای قم
و…
توسط: ali در اوت 9, 2009
در 7:38
قم همیشه 1 بوده و خواهد ماند
توسط: عارف در سپتامبر 6, 2009
در 11:04
اگه سخت گیری نکنن کی آبجی تو رو کنترل کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
توسط: رضا در سپتامبر 14, 2009
در 4:06
سلام
من بچه قم هستم و بسیار هم مذهبی هستم!! آنچه که به نظر من می آید موئد آمار نیروی انتظامی در مورد فساد +45% شهر قم نسبت به تهرانه!
شما می تونید بیاید فم و ببینید هیچ مغازه ای 11/30 شب به بعد باز نیست!! نیروی انتظامی(پلیس امنیت اخلاقی) حضور فعالتری تو قم داره، حتی جلو در حرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در هر حال این به خاطر فضای بسته و مذهبی گری های احمقانه برخی روحانی نماها بوده!!! به خدا اسلام اینطور نیست!! یکی باید به اینها بگه! ضمنا شما می تونید به شهر هایی که مذهبی بودند مراجعه کنید می بینید اکثرا اونهایی که مردمش مذهبی گری کورکورانه داشتند این شکلی شدند!!!
توسط: دایی جون در فوریه 3, 2010
در 2:24
من یک قمی هستم
کلی میگم اگر جمکران و حرم حضرت معصومه تو قم نبود من خودم شخصاً یک دقیقه هم تو قم نمی موندم
از بس به این شهر بی توجهی میشه
از بس این روحانی نماها و مذهبی نماها شهر را به گند کشیدن
واقعاً قم در حالت بحرانیه
کمک
کمک
کمک
کمک
توسط: ایرونی در مارس 29, 2010
در 10:16
بدد
توسط: شیرین در آوریل 15, 2010
در 10:18
من ساکن قم هستم اینجاواقعاخفقانه بااخوندهای متحجرسش دلم برای خودم ودخترهای اینجا میسوزه قم پراست ازپسرای عقده ای وندید بدید که میخان باچشماشون ماروحتی بااینکه چادرداریم قورت بدن
http://moshkocholo.persianblog.ir/
این وبلاگمه سربزنیدونظربدید
توسط: شیرین موش موشک قم در آوریل 15, 2010
در 10:21
تو رو به خدا اسم یه محله رو توی قم نام ببر
می خام به همه ثابت کنم داری –میزنی و فقط اومدی اسم وبلاگتو تبلیغ کنی
چندش آوری
توسط: علی فارسه در مه 12, 2010
در 1:10
باسمه تعالی
سلام
من موندم این دشمن ازجون قم چی میخواد
مشخصه اینایی که مخالفت میکنن یکبارهم به قم سفرنکردن واگرسفرکردن توی شب بوده
اگراین حرف روتادوماه پیش میشنیدم شایدقبول میکردم.ولی چندوقت پیش خودم یه سفریه روزه به قم داشتم.
این شهرمافوق انتظارروحانیه.خیلی جومذهبی داره.اصلاهم خفقان نیست.
البته نه برای اونایی که به نمازخونامیگن متحجر.کاملامشخصه که دشمن میخوادمذهب روبدوتندنشون بده تاایکه مردم ازدین زده بشن.
این دوستامون که میگن قم فاسده 4تاروایت بخونن ببینن حرفاشون چقدرمشکل داره.یک شب توی قم خوابیدن کلی مقام عرفانی آدم رومیبره بالا
درروایات اومده که خدای تعالی حتی کسایی که فکرجسارت به این شهرمقدس داشته باشن رونابودمیکنه.
دیگه بقیش بستگی به انصاف دوستان داره
التماس دعا
یاعلی.ع.
توسط: چمرون در ژوئیه 28, 2010
در 10:55
به نام خدا. ممنون از اينكه سعي كردين به شهر قم بپردازين خوب اين پرداختن باعث ميشه كه در اين باره نظراتي داده بشه و تبادل نظر بشه خوب منم ميخوام در اين باره چند جمله اي بگم. خوب بهتره توجه داشته باشيم كه در اسلام قيد شده كه هر كس موظف به انجام وظايف خودشه و كاري نبايد به كسي داشته باشه تا جايي كه فعل حرام رو مرتكب نشه، ولي خوب در اسلام گفته شده كه هر كس در خانه خودش هر كاري مي كنه به خودش مربوطه و خدا و اما اينكه در انظار عمومي ارتكاب حرام ممنوعه و بايد به سفارش ائمه اطهار بايد امر به معروف و نهي از منكر بشه و از كار حرامش جلوگيري كرد. و اما اينكه طرف زيرچادري به من و شما مربوط نيست مهم اينكه وقتي عادم با مادر يا خواهر يا برادرش بيرون ميره چيزيو نبينه كه باعث خجالت و سختي نشه و جلوي خانواده فرد كار حرامي نشه و اگه شد بايد جلوش گرفته بشه. و به قول يكي از بزرگان اگر در خانه كسي كاري كرد به ديگري ربط نداره تا جايي كه موجب سلب آرامش نشه. خلاصه آمار دادن يا ندادن موضوع مهم اينه كه همه قبول دارن زير اين چيزها در قم زيرجادري يا خونگي يا مخفيانس كه جواب خود اين عزيزان توي حرف خودشون كه مخفيانه و به دور انظار عموم به ما ربطي نداره. و حساب هر فردي با خداي خودشه. پس اين امار چه درست باشه چه نباشه ايرادي به اين موضوع در قم نيست به اين دلايلي كه گفتم.
توسط: صادق در اوت 19, 2010
در 1:27