اين روزها و اتفاقات پيش رويمان را كه ميبينم، ناخودآگاه ياد سناريوهاي فيلمهايي ميافتم كه حق با شخصيتي در آن نمايش يا فيلم است ولي همه چيز بر عليه اوست. حتي گاهي مجبور به كارهايي ميشود كه خود تمايلي به آن ندارد. و در آخر هم همه با شرمندگي يا بدون شرمندگي پي به حقانيت او ميبرند؛ اما گاهي دير شده و گاهي نه… .
هميشه از همان ابتداي تحول در انقلاب يعني رياست جمهوري نهم منتظر چنين روزهايي بودم. روزهايي دشوار و سخت. در حقيقت آن روزهايي كه (و شايد هم هر روزهايي كه) بر عليه احمدينژاد در روزنامهها مي نوشتند و توهين ميكردند و نشنيده و نگفته انتقاد مينوشتند و او را حجتيهاي ميخوانند دوران فشار و سختيها ي دولت نبود. آنها كارشان اين بود. اما اين روزها كه ديگر همه و همه حتي دوستان تيغ از روبرو برايش كشيدهاند، روزهاي سختيست. ديگر اين روزها تعجب ميكنند كه من از احمدينژاد دفاع ميكنم. از بي برقي گرفته تا كردان، از گراني گرفته تا مشائي… . هستند افرادي كه در ابتداي كار از احمدينژاد حمايت ميكردند اما امروز خواهان كم شدن شرّ او(!) هستند. البته آنها از اول هم منتظر او و حامياش نبودند، آنها منتظر كسي بودند كه بيايد و معجزه بكند، بدون تلاش آنها.

هنوز هم ميگويم.. اين اتفاقات يك پالايش ديگر انقلاب است... پالايشي در راستاي سوم تير... هرچند كه نميتوانم بگويم...
روي سخنم با يك لايه نزديكتر به ارزشيهاست. آنها كه هر روز با ديدن يك نظر متفاوت با خود ميان راه رها ميكنند و ميروند. آنها كه ميان راه، با يك چاله و سختي رها ميكنند و ميروند. و هميشه هم حق با آنهاست… .
البته به قول دوستان ما به كسي چك سفيد امضا ندادهايم، اما ميگويم تا زماني كه وليمان دست حمايت خود را برنداشته ما چهكارهايم كه اجتهاد ميكنيم؟ البته از اشتباهات هم حمايت نميكنيم و اصولا حمايت ما هم به خاطر ولي است و نه شخص. آنچنان كه بارها گفتهام به همان راحتي كه از احمدينژاد حمايت ميكنيم با كوچكترين كدي كه رهبري بدهد، به همان راحتي به مخالفت با او برميخيزيم. نميگويم از اشتباهات حمايت بكنيم اما ميگويم به اشتباهات دامن نزنيم.
بالاخره زماني كه منتظرش بودم رسيد… . روزي كه به نگاه به ظواهر نتيجه ميگيريم. به راحتي كر و كور ميشويم. فقط يك روي سكه را ميبينيم و ديگر… . شايد خيلي عجيب باشد اما من هنوز از احمدينژاد بهتر پيدا نكردهام و اگر پيدا ميكردم از او حمايت ميكردم. شما معرفي كنيد. و در اين ميان به دو دليل از او حمايت ميكنم. يكي اينكه بالاخره شخصي بايد باشد كه رفع همّ و غم بكند و نماد اصولگرائي عملي هرچند با همه مشكلاتش باشد و ديگري اينكه تنها كسي كه پاي در ميدان عمل گذاشته و موظف به حمايت از او شدهايم اوست.
خيلي راحت… بالاخره زماني كه منتظرش بودم رسيد… روزي كه ميگذرد و تلخيهايي كه يكي پس از ديگريي پايان ميپذيرد و ما به اشتباهات خود پي ميبريم و خواهيم دانست دنيا به اين كوچكيها هم كه ما فكر ميكنيم نيست.
بيربطنوشتـ……………………………………………………………….
1. اگر سايت توكلي بدون دليل بسته شده و اين كار غيرقانوني است كه گويا اينچنين نيست (+) پس ادامه كارش هم غيز قانونيست. چرا كه حداقل و هر چند ناعادلانه اما توسط يك مرجع قانوني صادر شده. هر چند به ضررش. خيلي سنگ ديگران را به سينه نزنيم.
2. خيلي جالب است. هر گاه تهمتي از طرف دشمنان احمدينژاد به او زده ميشود و يك موج تخريب ايجاد ميشود، مدت كمي بد به شكل فاجعه بارتري توسط خودشان همان تهمت اجرا ميشود. مورد بسيار قديمي كه يادم مانده، تخريب به خاطر اينكه احمدينژاد دست معلم پير خود را از روي دستكش بوسيده بود (كه به فتواي اكثر فقها اشكالي ندارد) و مدتي بعد دست دادن خاتمي با چند دختر نيمه عريان ايتاليائي و باقي قضايا! و امروز هم دفاع احمدينژاد از تهمتها وارده براي وزرايش درباره نقل قول از رهبري و اينكه ديروز شاهد بوديم هاشمي به شكل كاملا اغوگرانه و بر ضد نص صريح رهبري كلامي را به ايشان نسبت ميدهد و از كلام به اصطلاح خودش خصوصي بر ضد دولت استفاده ميكند(+)… چقدر اين روزها خدا زود جواب ميدهد… .

سلام برادر فاني. دفاع از دکتر، به معناي عدم انتقاد نيست. اگر بنده و شما، اولين منتقد در برابر تخلفات و انحرافات نباشيم، نااهلان و نامحرمان، اولين خواهند بود.
———————————————————————–
سلام
تا جائي كه من ديده ام نااهلان و نامحرمان كاري به انتقاد ما نداشته اند.. چه اول باشيم و چه آخر و بارها اين را تجربه كرده ام
اما بايد حواسمان باشد كه در كنار نااهلان و نامحرمان نباشيم…
ممنون كه سر زديد
يا علي
By: محمد سرشار on آگوست 14, 2008
at 6:24
يا لطيف
برادر عزيزم جناب فاني نوشته شما را خواندم ، بوي تعهد در سراسر اين نوشته به مشام ميرسد.
اما لازم ديدم نكته اي را به عنوان برادر نميدانم كوچكتر يا بزرگتر به شما يادآور شوم:
جناب فاني ما هم مانند شما شخصي بهتر از دكتر احمدي نژاد سراغ نداريم اما اين نكته نبايد سبب آن شود كه چشم بر هرگونه خطا و اشتباه بسته و به حمايت كوركورانه از تمام عملكرد آقاي احمدي نژاد اقدام كنيم كه اين خود بزرگترين خيانت به رئيس جمهور محترم است
جناب فاني دوست خوب كسي است كه اگر عيبي در دوست خود احساس كرد آن عيب را تذكر دهد و در پي رفع آن نقيصه در دوست خود باشد نه اينكه با چشم پوشي بر عيوب دوستش باعث شود آن عيب در او باقي مانده و يا بيشتر شود.
دوست عزيزم اگر من و تو عيب ها را گوشزد نكنيم چه كسي اين كار را انجام دهد!
جناب فاني شما به حمايت رهبر عزيز مان از دولت نهم اشاره داشتيد اما رهبري چندي پيش در پاسخ به سوالي گفتند(نقل به مضمون) كه حمايت هاي ايشان به اين معنا نيست كه كسي از دولت انتقاد نكند.
برادرم انتخاب آقاي كردان، رحيمي و حضور امثال آقاي مشايي چيزي جز سرافكندگي براي دولت خدمتگزار نداشته و ندارد.
در تفكر اصولگرايي حب و علاقه باعث نخواهد شد كه از بيان نارسايي ها و خطاها چشم پوشي كرد گرچه به بيان آنها توجهي نشود.
وظيفه حكم ميكند اگر مانند آينه شفاف بوده و هر گونه خطا و لغزشي را به دوستان و همسنگران گوشزن نماييمو نه مانند آيينه اي قبار گرفته عمل نماييم.
با تشكر
برادر شما
اين نظر خصوصي است
By: محمد on آگوست 15, 2008
at 1:54
ضمنا به روزم با نوشته اي به عنوان:
“روزنامه جمهوري اسلامي و چند نكته”
By: محمد on آگوست 15, 2008
at 1:56
ضمنا به روزم با نوشته اي به عنوان:
“روزنامه جمهوري اسلامي و چند نكته”
http://kokabehedayat.blogfa.com/
By: محمد on آگوست 15, 2008
at 1:57
با سلام
با مطلبتون کاملا موافق نیستم ما هم هنوز چون حمایت آقا پشت احمدی نژاده ازش جانانه حمایت می کنیم ولی قرار نبود که در دولت احمدی نژاد زد و بند و محافظه کاری دیده بشه
ضمنا در این مورد یک مطلب نوشتم ممنون می شم نظرت رو بهم بگی.یا علی
http://na3leno.blogfa.com/post-11.aspx
——————————————————————————
سلام
كدام زد و بند و محافظه كاري… محافظه كاري كه همراه با جنگ با اصحاب قدرت هست؟
رسيدم خدمتت و نوشتم
علي يارت
By: امیر احمدی on آگوست 15, 2008
at 11:42
سلام
می دونم که خود جناب فانی توانایی کامل برای پاسخگویی به صحبت های دوستان رو دارند ولی یک نکته رو لازم به ذکر دونستم :
بله دوستان، ما طرفداران دولت باید مثل آینه اشتباهات دوستمان(دولت) را گوش زد کنیم ولی دلیلی ندارد این اشتباهات در حضور دشمنان او ( کسانی که منتظرند تا بببینند یک جایی دکتر تنها شود و ضربشان را وارد کنند ) بیان شود . خدا را شکر راه ارتباطی با دکتر احمدی نژاد به روی همه باز است و ما می توانیم انتقادات سازنده ی خودمون رو خصوصی گوش زد کنیم.
و اما مسئله ی بعدی، ما دیگر نباید معیار قضاوت را خبرگزاری های مخالف قرار دهیم نمی گویم خدایی نکرده خلاف واقع می گویند ولی هنر یک خبرنگار این است که حرفش را به گونه ای باز گو کند که خواننده برداشتی را که او دوست دارد از خبر داشته باشد .
——————-
دلتان دور از غم
——————————————————————-
سلام
ممنون كه كمك كرديد
By: ayeh on آگوست 15, 2008
at 12:26
سلام
خوشحالم از اینکه حرفهایی که این روزها بغض و خفگی ناشی از وحشت باعث شده فقط بی صدا برای خودم بگم با قاطعیت و به زیبایی و ظرافت نوشته میشه .ممنون
دعا کنید… وحشتم از خودمه… و اینکه خودم هم کور و کر بشم… خیلی ها که انتظارش اصلا نبود کور و کر شدن…
دلمون رو روشن کردید…
موفق باشید
————————————————————-
سلام
الحمدلله
محتاجيم به دعا
سلامت باشيد
يا علي
By: صبا on آگوست 16, 2008
at 12:31
سلام.
یک. در همان لحظات اول که مصاحبهی توکلی را خواندم ایمیلی زد بهشان و خطایشان را گوشزد کردم. دادسرا درست میگوید که اجرای قانون مطبوعات الزامی ندارد. اما آیا اینقدر مملکت بیحساب است که دادستان هر غلطی دلش خواست انجام دهد؟
دو. یک اصل کلی در حقوق جزا وجود دارد: «حکم به جرم بودن و مجازات، تنها باید در قانون معین شود» اما اجازهی فیلترینگ به موجب کدامین قانون به دادستان داده شده است؟ آئیننامهی ساماندهی سایتهای اینترنتی نیز نمیتواند حق و تکلیف اساسی ایجاد کند که متأسفانه در نگارش آن چنین چیزی لحاظ نشده است. این امر تعدی از اصل 138 قانون اساسی است و موجب خروج از حدود صلاحیت دولت. در نتیجه ارزشی برایش متصور نیست.
سه. دربارهی سایت الف چند نکته نوشتهاید: گفتهاید که چون مجوزی مطابق قانون مطبوعات نداشته است، ادامهکارش غیرقانونی بوده است. مثل اینکه نمیدانید اصلاً قانون مطبوعات، ربطی به سایتهای اینترنتی ندارد. اگر استدلال شما درست باشد، باید «همه» سایتهای اینترنتی را فیلتر کنند. چرا که هیچ کس نمیتواند مجوزی مطابق قانون مطبوعات بگیرند!!!
چهار. نوشتهاید: سنگ دیگران را به سینه نزنید، هرچند که حکمش غیرعادلانه باشد!! متأسفم از این شیوهی استدلالیتان که با عدالتخواهی چنین سیاسی برخورد میکنید.
پنج. من تنها کسی را اصولگرا میدانم که به اصول بیش از منافع حزبیش اهمیت بدهد. هرکس از حدود اختیارات و اصول و ارزشها خروج کند، اصولگرائیش به درد عمهش میخوره. من به احمدینژاد رأی دادم، چرا که اندیشههای امام و ارزشهای انقلاب را مطرح کرده بود. ملاکم برای سنجش عملکردش هم همین سخنان خودش است. هرگاه از آن عدول کند، خیانت کرده است به امثال من.
شش. من امر به معروف و نهی از منکر میکنم، پس هستم!
یا علی مدد
——————————————————————————
سلام
من با عدالتخواهي چگونه سياسي برخورد كردم.. فكر مي كنم سايت مورد حمايت شما يعني الف است كه اينكونه برخورد مي كند و عدالت را انچيزي كه باب ميل خودش است تفسير مي كند.. نگاهي به سير انتشار مطالب و خبر و نظر در اين سايت و فرمايشات حضرت آقا كه مبناي عدالت اجرائي است كه در تضاد كامل هستند اين را نمايان مي كند.
در باره اصولگرائي و رابطه نزديكي فاميلي هم فقط بايد حرف شما را تائيد كنم.. چون هنوز يكي از افتاخارات دكتر نداشتن حزب و دار و دسته است.. بر خلاف اصولگراياني كه شما حاميان آنها هستيد
در آخر هم به خاطر امر به معروف(؟) و نهي از منكرتان(؟) تشكر ميكنم..
علي يارتان
By: محمدصالح on آگوست 16, 2008
at 9:16
سلام. با یک نفر سر کارهای خاتمی بحثم شد، خیلی طرفداری ازش می کرد و میگفت رهبری یک بار هم علیه اش حرف نزده و تاییدش کرده، من مدام می گفتم مصحلت اندیشی آقا این چنین اقتضا می کرد و از ماجرای تحصن روحانیون در مسجد اعظم قم به خاطر یکی از وزرای دولت خاتمی (مهاجرانی بی صفت ) گفتم که در نامه ای که آقا خطاب به طلبه ها نوشته بود که تحصن را بشکنند، در آن نامه درد و رنجش آقا کاملا مشخص بود پس ما نباید مصلحت اندیشی ایشان را دلیل بر موجه بودن تمام کارهای خاتمی بگذاریم. این را گفتم تا بگویم ، درست است که دولت هشتم به گرد پای دولت نهم هم نمی رسد و هیچ یک از افتضاحاتی که در دولت خاتمی وجود داشت در دولت نهم دیده نشده ، ولی دولت نهم هم اشکالاتی داشته و این کاملا طبیعی است و اگر آقا حرفی نمی زند و ایرادی نمی گیرد به خاطر همان مصلحت اندیشی است ، که فقط کافی است که آقا یک ایراد جزیی را به این دولت گوشزد کند ، می بینید که مخالفان چطور آن را در بوق و کرنا می کنند و از آن کوه درست می کنند(خنده دار این است که آنهایی که هیچ وقت به حرف رهبری گوش نمی دهند در چنین مواقعی خوب سنگ آقا را به سینه می زنند)
By: دلسوخته on آگوست 18, 2008
at 10:11